onsdag 9 april 2014

"JAG TAR INTE NÅGON I HANDEN

som jag tycker illa om". Det kan inte vara roligt, inte ens för Nora, att höra — Nora med sitt glättiga "fina fisken" och "ska'ru få se".  Men så länge hon envisas med att behandla mor som om vore hon tre år, så får hon finna sig i den sortens kommentarer.
Jag hör att tjejerna ägnar en del tid åt att leta efter en tvättbalja. Den stod kvar på golvet, med skitigt tvättvatten — nästan varje gång Liam är här lämnar han den sortens spår efter sig.
 
När jag förebrår mor att hon spottar ut mat, ber hon om ursäkt och säger "jag tänkte i fel banor". Resten av maten slinker ned, men jag får påminna henne om att hon ska svälja.
Så värst betungande är det inte att rätta till 
en duk, flera gånger om dagen - just därför,
tycker jag att tjänstarna skulle klara av det.
Att vika ihop sängkläder är givetvis mer
komplicerat, och det förmodligen för 
mycket begärt att förvänta sig att tjänstarna
ska klara av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar