söndag 23 mars 2014

TVÅ RÄTT SÅ BRA TJEJER

hjälper mor med morgonbestyren. Därmed inte sagt att de är bra på att vika ihop kläder och filtar. Jag hör hur mor säger åt den ena att lägga den ordentligt — förmodligen gäller det filten hon haft över sig. 
"Ja", säger tjejen.
"Ordentligt, var det", säger mor, nu med höjd röst.
"Ja, ordentligt", hör jag hur tjänstaren säger.
"Det var inte alltför ordentligt", kommer det nu från mor.
Det känns lite trist att inte kunna låta Laura klara av sitt ätande helt på egen hand, så till fikat provar jag med att sätta fram hela smörgåsen, som jag delat i frimärksstora bitar. Genast trycker hon in tre bitar på en gång, innan jag hinner flytta på fatet. Hon ser ut som en hamster, när hon ska försöka få ned allt hon har i munnen. Jag får portionera ut maten även i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar