tisdag 25 mars 2014

JAG TRODDE I MIN ENFALD,


att om jag varje dag lade tillbaka allting på dess rätta platser, så skulle det så småningom sjunka in hos tjänstarna, och de skulle sluta släppa saker där de går och står. Men nej, det kan jag nog, efter i det närmaste två år, sluta hoppas på. Det är lika orealistiskt som att tro att socialnämnden ska svara på brev som de fick i september -12, eller att jag ska få veta om min ansökan om städning blir beviljad eller får avslag — en ansökan från juni -12.
Det skulle ju underlätta för tjänstarna om de kunde hitta tvålen, tandborsten och toapappret, som ofta hamnar underst i en hög. De flesta löser det genom att inte använda tvål eller tandkräm, och saknar de toapapper, kommer de springande och frågar efter nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar