fredag 7 mars 2014

DET VAR JU BRA ATT JAG PLOCKADE UNDAN


för vi drabbades av Liam även i dag. 
Kanske kan mor få lite pli på honom, "häng upp den där", röt hon åt Liam, när han lät en handduk ligga kvar på sängen. 
"Ja", sa Liam, och lät den ligga kvar.
"Häng upp den NU!", sa Laura, ett tonläge högre.
En gång till fick hon säga till, men sedan gav han sig, och hängde snällt upp handduken.
Så ber han mig om en skurtrasa, jag trodde att jag lämnat en framme, när jag tvättade de andra  men tydligen slank alla med i tvätten. Innan han gick påpekade han att jag skulle skaffa städprylar till nästa fredag.
När han gått, ser jag att det finns både skurtrasa och mopp i duschen. 
Jag blir så trött att jag bara vill gråta.
 
Roligare att en av tjejerna från rehab tittade in, för att se att alla hjälpmedel fungerar. Eftersom rehabtjejerna är de enda som går att tala med, föreslog jag att de skulle skaffa sådana där stora filttofflor, som man kan kliva i med skorna på. De brukar finnas på fjällhotell, och liknande anläggningar där man inte vill ha in folk med pjäxor och grova skor. 
Hon sa att hon skulle framföra det till chefen — jag kunde inte låta bli att skratta, och säga att hon kanske inte skulle säga vem som föreslagit det. Hon skrattade också, men sa att man väl måste få säga saker — varvid jag påpekade att det var just det jag har gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar