fredag 14 mars 2014

ÅSYNEN AV LIAM


ger mig en klump i magen. Nu igen — han duschade mor förra veckan, och har sedan dess sprungit här stup i kvarten, jag inser dessutom att jag glömt plocka fram skurtrasor, som han tjatade om förra fredagen. Tanken att vi kunde drabbas av honom två fredagar i rad hade jag förträngt.
Mor bara kvider, och svarar inte på tilltal, men så snart vi blir ensamma börjar hon tala, hon hoppas bland annat att jag inte blev störd av människorna som var här. 
Jo, jag blev nog rätt störd, tittade in i salen, men vände snabbt eftersom jag insåg att det krävs en rejäl insats för att snygga till där. 
I duschen hittar jag en mopp med moppändan nedåt i en våt hink. I duschen snyggade Liam inte alls till — han nöjde sig med att torka golvet utanför köksdörren. Kanske för att kunna lyssna till mitt telefonsamtal, vilket var tämligen ointressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar