onsdag 29 januari 2014

VILKEN TUR


att jag var för trött för att handla i morse. Mor vaknade vid den tiden jag borde ha varit på Konsum. Hon var otålig och tyckte att det var mycket otillfredsställande att inte få komma upp omgående
Jag som inte är på mitt allra soligaste humör i dag, har klarat av den åtekommande hopviknings- och upp-plocknings proceduren, allt under det jag muttrat saker som inte passar sig att skriva här. Nu samlar jag mig för att orka-vilja-idas sopa golvet och torka bort fläckar från möbler och fönsterbräden.

Efter att inte ha tittat på TV på ett par år, har jag tagit mig för med att uttnyttja Svt-play och har två kvällar i rad tittat på Rapport, som helt passande haft inslag om den usla åldringsvården. Det förvånar mig inte det minsta att massor av tittare hör av sig för att få berätta sin historia. Vi är många som känner oss förfördelade och har ett behov av att få ”prata av oss”. Fast jag måste erkänna att jag inte har stort hopp om att det ska leda till någon förbättring. I alla fall inte nu, när vi behöver allt stöd och hjälp vi kan få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar