söndag 26 januari 2014

VARJE MORGON


bestämmer jag mig för att ha överseende med folks bristande kunskaper och felsteg – jag ska skriva om det positiva.
Efter att ha grubblat en stund inser jag att det inte blir så mycket skrivet då.
Jo, i början av förra veckan, tackade Laura en tjänstare för att hon talade om att hon flyttade på mors ben, innan hon gjorde det.
För ögonblicket är det nog allt positivt jag kommer på. Dessutom hör jag till de tråkiga typer, som tycker att normalt folkvett inte är så mycket att ge sig levande över – jag tycker det är självklart att uppföra sig hyfsat, och tycker att det är genant när man berömmer det självklara. 
I dag tynade mina goda föresatser bort när jag hittade våta handdukar på byrån utanför duschen – en meter ifrån de räcken, där de bör hänga.
Och så tycker jag kanske inte att det räcker att plocka upp en blomkruka man rivit ned, det hör till att även sopa upp jorden.

Kanske får jag något positivt att skriva om sedan tjänstarna varit här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar