onsdag 1 januari 2014

OBOTLIG OPTIMIST


som jag är, hade jag tänkt att jag skulle hinna både besvara mejl och läsa under middagsvilan — allt under det att mina fötter fick sig ett välbehövligt bad — dessutom närde jag den orealistiska planen, att jag nog skulle kunna klämma in lite datorpulande. Planer som gick i stöpet eftersom tjänstarna kom en dryg halvtimme för sent, så jag fick kasta mig direkt i grytorna och sedan ägna mig åt disken. Hade jag vetat att de skulle komma lika mycket för sent för att hjälpa mor upp, då hade jag ju hunnit ägna mig åt den eftersatta pedikyren. 
Jag vet att det inte är tjänstarnas fel, att de kommer så sent — men när det är mer regel än undantag, så måste det ju bero på dålig planering från ledningens sida.
 
När jag kom för att säga godnatt till mor, skulle hon ovillkorligen upp ur sängen — hon var tvungen att hämta sin dotter. När jag påpekade att jag stod bredvid henne, höll hon med om det, men hon skulle ändå hämta sin dotter — så jag lovade att ordna den saken. Nu har jag hämtat mig, och är redo för sängen.
Dagen har varit bra, glad och avspän

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar