fredag 24 januari 2014

JAG UNDRADE VARIFRÅN STANKEN KOM,


min näsa ledde mig snabbt till sophinken under Lauras säng. Jag vet inte hur många gånger jag uppmanat tjänstarna att ta med sig soppåsen, även om det bara finns en blöja i den. Men nej, ännu har det inte gått hem, de tycks inte begripa att det inte är så kul att sova i stanken av en väl begagnad blöja.

Laura var artig och vänlig mot morgonens tjänstare — till att börja med. När de gjorde henne illa, sa hon ifrån, och tjejerna kom genast på defensiven. Jag vet precis hur jobbigt det kan vara, när man måste göra mor illa, eller göra något hon inte vill vara med om, men man vinner inget på att bli stött, och snorkigt säga att man vet att hon har ont.

”Har de gått nu”, frågade Laura, när tjänstarna slagit igen ytterdörren. När jag svarade jakande, föreslog hon att vi skulle fira det! Så här sitter vi och firar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar