fredag 31 januari 2014

JAG TAPPADE SNART RÄKNINGEN


på hur många gånger jag fiskade upp mors täcke och filtar från golvet i natt.
När jag kom in till henne i morse, låg allt ånyo på golvet, hon frös och försökte svepa in sig i draglakanet. Jag fick dåligt samvete, för allt jag vet kan hon ha frusit ända sedan klockan fyra i morse, som var sista gången jag bredde på henne. Sedan somnade jag och sov så djupt, så jag missade säkert att hon ropade på mig.

Laura motsatte sig det mesta, och lite till, under morgontoaletten,  och var allmänt oförskämd. Trött och med värk, tycker jag inte att det är så underligt. Förmodligen gick det så bra som det ändå gick, tack vare att en av tjänstarna var bra. När de gick, var mor idel solsken, och tackade till och med för hjälpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar