onsdag 22 januari 2014

JAG HADE INTE HJÄRTA

att säga att jag inte uppskattade tjänstarnas tidiga ankomst i går kväll. De tyckte att det gjorde det så bra när de kompenserade oss för den sena ankomsten efter middagsvilan. Men eftersom de kom femtio minuter för sent efter vilan, och sedan tjugo minuter för tidigt till nattningen, så förlorade vi en dryg timme – det betyder mycket, när tiden redan är knapp.

Men jag nöjde mig med att konstatera att deras ledning var usla på planering. Tjejerna menade att det dåliga vädret var en ursäkt – men det låter som SJ och tågen, att vintervägarna kan vara besvärliga, är knappast en överraskning i vårt klimat.
Hur som helst var det trevligt med ett par hyggliga tjänstare som omväxling.
På tal om den dåliga ledningen kan jag notera att det är 20 månader sedan jag ansökte om städhjälp – jag har fortfarande inte fått något svar, trots att de är ålagda att lämna besked, liksom de är ålagda att delge mig den nya och förbättrade planeringen (vilket ännu inte skett).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar