tisdag 3 december 2013

"EN GROBIAN ÄR VAD DU ÄR",

 sa Laura till Liam i morse  han förstod att det inte var en komplimang. Däremot förstod han inte den bibliska allusionen, när han tvättade mors ansikte, och hon sa' "och så den andra kinden, för det står ju att man ska vända andra kinden till".
Och jag förstår inte varför de inte låter mor borsta tänderna innan de tvättar  hennes ansikte, eftersom de aldrig torkar bort tandkrämen som brukar vara rikligt applicerad både i ansiktet och på kläderna.


Frukosten är lyckligt aväten — för bådas sinnesfrid ger jag henne bara en halv smörgås numer — mellan ett par tuggor säger Laura "orange juice is not the same". "The same as what?" frågar jag. "As peach juice", svarar hon.
Jag har en känsla av att hennes meningslösa (för mig meningslösa) samtal förekommer en aning oftare än tidigare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar