torsdag 14 november 2013

JAG VIFTAR PÅ TÅRNA,


 spelar piano på kattens rygg och försöker vänligt men bestämt att meddela kroppen att det är hög tid att stiga upp. En och en halv timme senare vaknar jag. Så det blir ingen dusch i dag heller — om jag inte lyckas övervinna min trötthet innan jag ramlar i säng i kväll. Men jag vet av erfarenhet att så snart mor kommit till ro, är min enda tanke att hinna till sängen innan jag somnar.
Den sista veckan har tjänstarna börjat komma mellan en kvart och halvtimme senare än avtalat, vilket innebär att jag inte hinner både laga mat och duscha under mors middagsvila.
Som vanligt har jag stort utbyte av att lyssna till hur snabb i repliken mor är när tjänstarna är allt för fjantiga. Så säger mor "that was nip and tuck", vad det gällde vet jag inte, hör bara att Liam frågar vad "nippel tack" betyder.
Jag kommer in i salen lagom för att se mor hälla ut tandborstvatten på golvet — Liam säger att hon ska låta bli — och jag blir tvungen att säga åt Liam att torka upp. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar