onsdag 13 november 2013

JAG RÖR MIG I ULTRARAPID,


plockar upp, viker ihop och torkar upp  tacksam över att mor kan sova tills hon vaknar. Men också glad för egen del för att jag kan klara av allt som måste klaras av i mitt somnambula tillstånd.
 
Laura vaknar glad och utsövd, funderar lite över var den övriga familjen finns — men nöjer sig med min upplysning att det bara är hon och jag (och katterna) som är vår familj nu för tiden. 
"Det är så mycket jag vill göra", säger hon. Och vem vill inte mer än vad som är realistiskt. Men vi hinner inte utveckla resonemanget förrän tjejerna kommer.
 
Nora frågar om det är OK att de använder uppfartsvägen på kvällen när det är mörkt. Jag säger varken ja eller nej, säger att det beror på vädret — men talar också om att jag inte uppskattar att få en puckelpist istället för väg, och att det blir så när man inte har vett att växla ned, innan man kör upp för backen.
Jag frågade inte ens varför det inte går lika bra att gå upp och ned för backen när det är mörkt. De har ju ficklampor. Ska bli spännande att se om de kommer att köra fram till dörren på kvällarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar