lördag 12 oktober 2013

TROTS ATT LAURA

sov större delen av natten, sover hon fortfarande, så här sitter jag bredvid hennes säng. Jag var lite tveksam innan jag larmade strax efter tio, för jag märkte att hon somnat om, och förstod att hon nog inte var i skick att stiga upp. Men jag känner mig jagad av hemtjänsten, och tänkte att det var lika bra att de fick se hur trött hon är. De bytte på henne, men kunde inte göra mycket mer, eftersom hon sov så djupt.
Alldeles nyss vaknade hon till, men jag uppfattade inte vad hon sa, innan hon somnade om. Så jag har ägnat mig åt att snygga till — plockat bort filtar från bord, vikt ihop kläder, återbördat saker till deras rättmätiga platser och sopat golvet. Ovanligt lite att plocka undan i dag.
_ _ _
Nu har mor fått i sig lite kaffe, och några smörgåsbitar, men har somnat om.
En makalöst vacker dag, tänkte att jag skulle skynda mig till brevlådan, så får jag en liten dos höstluft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar