fredag 4 oktober 2013

"SÅ KOLOSSALT TREVLIGT

att du kommer hit." Laura lyser upp när jag kommer in till henne. Hon vilar middag, men vill helst ha sällskap. Jag sätter mig i en skön stol och blundar, och undrar hur i all världen Laura kan vara  så pigg. Vi talar inte så mycket, men Laura upprepar, flera gånger, hur glad hon är att jag sitter hos henne.

Jag tror det nya täcket kommer att bli bra. Först när jag bredde det över henne sa hon att det var skönt, men efter en stund ville hon bara ha det över fötterna, för att lite senare vilja att jag drog upp det.
 
Och dagen blev så bra som jag hoppades. Visserligen var det Liam och en liten nippertippa som lade Laura för middagsvilan, men det tar ju inte lång tid, och jag lämnar rummet för att inte säga något mindre lämpligt. Men när vilan var över, kommer två av de bästa — och de kommer igen, om några timmar, när mor ska lägga sig. Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar