lördag 26 oktober 2013

"INTE BITAS,


då får vi ont", jollrar Sigrid.
"Å, säger du det", svarar Laura. Vore Sigrid mer känslig för tonfall, skulle hon inse att man ska behandla vuxna människor som vuxna människor — även om de bits. För övrig är även jag frestad att bita Sigrid. Dessutom vet jag att mor bara nyps, eller grabbar tag i någon, när de gör henne illa. Såvitt jag vet har hon inte bitit någon tidigare, men jag utgår ifrån att hon tolkade hjälpen, som att någon gjorde henne illa.
 
Det nya tunga täcket är fantastiskt  det känns nästan mirakulöst att något så enkelt som ett täcke har gett Laura så mycket lugnare nätter. När jag insåg att hon inte försökte riva sönder täcket, plockade jag fram ett påslakan. Det innebär nästan daglig lakanstvätt, eftersom sängen är genomvåt varje morgon, men det är mycket skönare mot huden än täckets gummiartade hölje.
Så nu ska jag mangla några lakan innan jag serverar yoghurt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar