måndag 9 september 2013

OM INTE OM HADE VARIT,

hade gumman skjutit björnen med kvastskaftet. Och hade inte detta lilla ord funnits, skulle jag ha njutit av att i sakta mak promenera bakom gräsklipparen, denna ljuvliga septemberdag. Nu radade "omen" upp sig, och bara delar av mig njöt. Bland annat hade jag bråttom för att bli färdig, innan vi skulle bli hemsökta halv fem. Den stressen hade jag kunnat bespara mig eftersom tjejerna inte kom förrän en bra stund efter klockan fem. Jag skulle ha hunnit plocka av de där fina hallonen jag såg, kanske hinner jag det i kväll — då orkar jag ändå inte göra något som kräver påkopplad hjärna. 
Mor sitter i solen och läser tidningen, hon ser koncentrerad ut, men det är svårt att veta hur mycket hon tillgodogör sig. Hennes tolkningar av texten kan vara intressanta.
Den som missade Jane Magnussons OBS inslag om godmanskap, kan läsa det på OBS hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar