fredag 13 september 2013

"NU HAR JAG SMORT SALVA

under Lauras bröst för det var så rött", säger Slarv-Maja.
Och jag ser rött — jag vet inte hur många gånger jag upprepat, "ingen tvål, ingen salva bara en kompress under bröstet. Men det är förstås några veckor sedan, jag sa' det senast — jag borde ju ha insett att viktiga instruktioner ska upprepas dagligen.
Det blev en aning stressigt i morse, eftersom jag inte orkade förbereda för duschningen i går,  fick jag flänga runt i morse. Jag flyttar på allt som kan tänkas gå sönder om man brakar in med en rullstol i det, liksom jag avlägsnar allt som kan tänkas ta' skada av vatten. Dessutom får jag se till att ingenting av privat natur ligger framme, i fall det skulle vara Liam som hemsöker oss.
Dörrposter kan jag tyvärr inte avlägsna, jag får finna mig i att färgen flagnar och det blir hack i dem — liksom jag inser att det är bra att ha golv i huset, så nu har jag torkat upp allt vatten från golvet.
Talade nyss med en väninna som besökte mig för mer än två veckor sedan; jag berättade att jag just avlägsnat en bajsig tvättlapp från duschen. Det var snudd på att jag blev hörselskadad när hon skrek VA, i örat på mig. "Den låg ju där när jag duschade", sa' hon. 
"Det kan väl inte ha varit samma tvättlapp", svarade jag, som ytterst sällan går in i den duschen. Men vi kom fram till att det nog, trots allt, var det — en hopknölad bajsig tvättlapp på kranen.
Jag har ju lagt märke till att man inte ens ta'r upp det man själv dräller omkring sig, så varför skulle man ta' upp sådant någon annat tappat.
Den lilla bruna grejen i nederkant av bilden, fick jag gå efter en bordskniv, för att spetta loss från golvet — det visade sig vara en begagna tablett.


Väninna menar jag jag absolut måste anmäla det — och jag undrar till vem. Socialtjänsten blir ju bara sur när jag "klagar", och åtgärdar inget. Jag orkar faktiskt inte kontakta dem, när jag vet att det inte leder till något.

2 kommentarer:

  1. Ja men herregud, så kan man väl inte göra!
    Kan du inte kontakt radion eller teve, eller tidningar?
    kramis

    SvaraRadera
  2. Pia, Pia,
    Inkompetenta socialtjänster går det förmodligen tretton på dussinet av - det är inget nyhetsstoff, så länge kommunen inte har en privat ättestupa. Dessutom händer det saker i världen som säljer bättre än att gamla tanter och deras anhöriga blir överkörda.
    Det är att ödsla energi i onödan.

    SvaraRadera