onsdag 11 september 2013

"JAG KÄNNER IGEN MIG

men vet inte var jag är", säger Laura mitt i frukosten.
Det blev frukost på sängen, eftersom mor var hungrig och det fortfarande var mycket tidigt. Hon var på ett strålande humör, vi diskuterade bland annat hur vi skulle ordna krukväxterna, nu när jag håller på att flytta in de växter som varit på sommarnöje i trädgården. 
Nu är frågan var tjänstarna ska göra av alla sina pryttlar när blombordet blir fyllt med vad det är avsett för — liksom fönsterhyllorna.
Hon har ibland svårt att både hitta ord, och få dem ur sig; jag märker då hur irriterad hon blir, när hon inte kan uttrycka vad hon menar.
En bra och en urdålig tjej, hjälper mor, som genast blir trotsig och säger nej, vad de än säger. Den dåliga tjänstaren har inget tålamod, hennes röst blir snabbt hård, och rörelsena knyckiga.
När de är på väg ut, och vi är på väg till köket säger mor: "throw them out".
En så tidig frukost kräver förmiddagsfika, så här sitter vi nu och njuter av kanlbullar  ett oväntat fynd jag gjorde i frysen. Tack M, det var goda bullar du lämnade efter dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar