torsdag 26 september 2013

JAG HAR LAGT MÄRKE TILL

att det är samma personer som sitter kvar i bilen mellan fem och femton minuter, både innan de kommer in och innan de far sin väg. Deras arbetssituation är säkert långt ifrån idealisk, och med kännedom om vilken sorts arbetsledare de har, kan jag tänka mig att det inte är helt enkelt att resonera med dem om olika förbättringar — ändå känns det fel, om bara några få ta'r fler pauser än de andra.
För att inte tala om, att jag kan bli rysligt irriterad när de kommer en kvart senare än uppgjort — och sitter kvar i bilen i tio minuter.
 
Jag förvånas ständigt över de två parallella spåren, som Laura balanserar mellan. I morse, var hon på gott humör men en aning förvirrad — jag fick ingen rätsida på hennes tal. Vi hade musikradion på och rätt som det är fnissar mor till och upprepar vad programledaren sade: "passerar förbi".
 
Laura har varit trött de sista dagarna. Det gick inte heller att väcka henne efter middagsvilan i dag, så hon fick stanna i sängen. Efter att ha sovit en stund ville hon ha mat, men var nästan för trött för att äta, och somnade snart om. Hon har varit vaken till och från, men somnar strax om — sa' en gång att hon inte gillar att  vara så här trött.
Strax innan tjejerna kom för att göra henne i ordning för natten, vaknade hon till och var ovanligt närvarande. Men när jag kom in för att säga godnatt, så snart tjejerna gått, sov hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar