lördag 17 augusti 2013

JAG LURADE TUPPEN


och det var skönt, fast jag nog får erkänna att det var mycket mer än en tupplur.
Strax före sju hörde jag att Laura var vaken, hon var sömnig och ville sova en stund till — men först ville hon gå på toa. Jag förklarar att jag inte kan hjälpa henne, men hon har en blöja, så hon kan kissa. Mor tycker det låter bra — men vill ändå gå på toa!
I går läste hon i tidningen att det är gott om lingon i år, och föreslog att vi skulle ge oss ut i skogen och plocka bär. 
Kanske är det barmhärtigt att hon inte inser att hon inte kan gå.

Det blev lite stressigt på förmiddagen, när jag insåg att jag sovit i över en timme, och jag var innerligt tacksam för att ingen tjänstare dök upp mitt i min sköna slummer, för klockan närmade sig elva innan jag vaknade och förstod att allt jag tänkt göra, fanns kvar att göra.
Jag hostade, skramlade och nynnade, medan jag städade runt mors säng, och lyckades till slut väcka henne.

Från den härsklystna chefen har jag inte hört något mer. Kanske inser hon att det var en löjlig detalj att hetsa upp sig över (fast det kommer hon aldrig att erkänna), för trots allt är det mycket sällan som Laura sover så länge att hennes uppstigning kolliderar med matutkörningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar