söndag 4 augusti 2013

JAG KAN INTE

för mitt liv begripa varför tjänstarna kommer på morgonen innan jag har larmat. Det vill säga, nu förstår jag. I fredags kom de halv elva, men jag hörde inte dörrklockan eftersom jag städade på övre våningen, såg bara baklyktorna på bilen när jag råkade titta ut genom fönstret.
I morse kom de också halv elva — jag hade nyss varit inne hos mor, men hon sov så djupt att hon inte reagerade när jag talade med henne. När bilen kom, satt jag på andra sidan huset men iddes inte resa mig och släppa in dem.
Laura sov ovanligt länge, så jag larmade inte förrän kvart i tolv, och hon var inte särskilt  vaken då heller. Jag vet att det var mitt i deras matukörning och var beredd på att få servera mor frukost på sängen medan vi väntade på hjälp. Men de kom innan jag fått frukosten färdig.
Det första Liam frågade när han kom in var om vi hade sovit, och jag upplös honom om att det gör vi alltid på nätterna. Han talade om för mig att chefen sagt åt dem att återgå till en fast tid (halv elva) på morgonen. Så jag bad honom hälsa chefen att hon skulle vara så vänlig att diskutera förändringar med mig, innan de verkställdes.
Ska bli spännande att se vad som händer härnäst.

I regel har Laura inga problem med att svälja medicin, men hon har svårt att förstå att kapslarna hon får på morgonen ska sväljas hela. Även om hon dricker ett helt glas vatten, lyckas hon behålla kapslarna i munnen. Jag vet ju inte om pulvret i kapslarna smakar illa, om inte kanske jag kan hälla ut det på maten. Ska fråga på apoteket i morgon.
För en tid sedan frågade jag på apoteket efter böjbara sugrör. Det tog en stund innan de två invandrade gossarna förstod vad jag menade — då visade det sig att de inte för sådana. Men den ena tipsade mig om att det finns på ICA. Problemet är att de inte är lika grova, som de gamla vita sugrören man kunde köpa på apoteket, och mor har lite svårt att suga upp vätskan i de här tunna sugrören.

Nu måste jag nog ägna mig åt mor, hon sitter och gör konfetti av en tidning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar