fredag 12 juli 2013

GRÄSKLIPPNING VÄNTAR,


disken väntar, dammsugning väntar, ogräsrensning väntar — ja, säg vad som inte väntar. Och tjejerna som ska natta Laura kommer inte. När vi väntat i 45 minuter larmar jag, och det kommer ett par tjejer relativt snabbt. ”Här har ni det allt bra gôtt”, kvittrar den ena, och den andra faller in, ”men nu ska det väl bli gôtt att få lägga sig”.
Jag var sur som ättika, och talade om att det tyckte vi redan för en timme sedan.
”Ja, men ni skulle ju larma”.
”Nej, vi skulle bara larma om Laura ville lägga sig tidigare än vanligt”, sa’ jag.
”Oj, då måste det ha blivit något missförstånd”.
Ja, det kan man ju kalla det för, och jag påpekade att jag tyckte att den sortens missförstånd inträffade alltför ofta.
Nu är gräset klippt, disken diskad och tvätten intagen. Allt annat får vänta på ett annat tillfälle — jag borde ju veta bättre än att planera.
Så snart jag samlat kraft, ta'r jag mig uppför trappan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar