tisdag 30 juli 2013

ATT MAN INTE TALAR MED VARANDRA


inom hemtjänsten, är ju ingen nyhet. Men att man inte inte talar med sig själv, är mer än jag kan förstå.
När Sigrid och Lotta hjälpt Laura upp i går vid tretiden, och skulle till att gå, sa’ jag åt dem att meddela sina kollegor att Laura inte skulle hjälpas upp halv fem. Sigrid försäkrade mig att det inte var några problem, för det var hon och Lotta som skötte Laura hela eftermiddagen.
Likväl kommer de körande halv fem för att hjälpa mor upp ur sängen! Jag stod i bärbuskarna och iddes inte gå in, eftersom mor satt på verandan, tänkte jag att de skulle fatta att de inte behövdes, och fara sin väg. Men efter en del letande hittade Sigrid mig, och kom för att tala om att Laura skulle få sitta kvar på verandan tills de kom tillbaka för att natta henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar