fredag 7 juni 2013

"NU KOMMER VI MED SOLEN”,


säger Liam, när han och Maja kliver in här. En lögn, eftersom solen välsignat oss hela dagen — dessutom kändes det som om solen gick i moln när jag såg vilka som kom för att dusha mor.
Kanske kände Laura på samma vis, för trots att hon var idel leenden när hon vaknade, blev hon arg och tvär när tjänstarna skulle hjälpa henne upp. Hon tvärvägrade att bli duschad, gick i nåder med på att bli bytt på. Sedan ville hon ligga kvar i sängen.
Hon var väldigt trött, men jag grunnar på hur stor del av tröttheten som berodde på tjänstarna — just dessa två gör mig mer än trött, så jag kan tänka mig att en fysisk trötthet förstärks av att behöva bli skött av människor man ogillar.

Nu läser hon tidningen, och kan tänka sig att gå upp om en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar