onsdag 19 juni 2013

MOSSA OCH FJOLÅRSGRÄS


underlättar inte på något vis gräsklippningen. Men en liten, mycket liten, bit hann jag med medan mor vilade middag.
Just nu är Laura bekymrad över att personalen använder fel kasus. Jag är lite osäker på om personalen tillhör hennes osynliga värld, eller om hon avser tjänstarna — att de senare inte kan skilja på dativ och ackusativ, förvånar mig inte det minsta.
Samtidigt som vi diskuterar detta försöker jag sortera en hög med gamla tidningar. De flesta sorgligt olästa — och nu tämligen inaktuella. Jag hittar också flera månader gamla tidskrifter, fortfarande i sina plastomslag — och det är tidskrifter jag verkligen vill läsa. Vilket påminner mig om att något tycks ha gått fel med prenumerationen på en favorittidskrift — jag har skrivit två gånger och sagt att jag ska förnya prenumerationen, ändå kan jag inte se att beloppet är draget från mitt konto. Jag är redo att ge upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar