söndag 21 april 2013

SUDDIG I KONTURERNA,



vissen och genomskinlig, blir man av sömnbrist — bland mycket annat.

Laura sov fortfarande djupt klockan ett, men när jag hade stökat kring hennes säng en stund, vaknade hon.
På den vanliga frågan, från en tjänstare, om natten varit god, svarade mor — som vanligt — att den varit det. Jag kunde inte avhålla mig från att tala om att det nog inte var så, med tillägget att det kan vara svårt att somna om när man blivit väckt.
Efter en stund föreslog sagda tjänstare att det skulle bli bättre om natten hade en nyckel, så skulle de slippa väcka mig. När jag påpekade att jag tack vare monitorn, hörde vartenda ord som yttrades i salen, och att jag dessutom blev tvungen att gå ned till mor när hon vaknat och ropade på mig — då talade hon om hur bra det var för mor att bli vänd. På min fråga om det även är bra att hon i gengäld ligger minst ett par timmar längre än vanligt, fick jag inget svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar