måndag 22 april 2013

LYCKADES HANDLA


på morgonen, nu när mor väcks på natten så sover hon ju längre än tidigare, och det finns inte utrymme för någon eftermiddagsvila.  Det var ju den stunden jag brukade utnyttja till att handla.
Det gäller att ha framförhållning för att få det att fungera  men ibland är jag mentalt så många steg före att jag brukar förlora en del av stegen på vägen. 

Vad vändningen på natten beträffar, känner jag mig inträngd i ett hörn — den elaka dottern som inte unnar sin mor det bästa, utan bara tänker på sig själv.  

Laura har varit harmonisk och bitvis rätt klar, på sistone. Särskilt på kvällar och nätter har vi goda samtal.

Varje gång jag får en stund över, sjunker jag ned i min stol och tänker att jag ska göra något av allt som måste göras  kruxet är att jag aldrig minns vad det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar