söndag 14 april 2013

DET BEHÖVS TRE STARTMOTORER


sa Laura, i morse, när hon legat vaken en stund. Jag tror jag behöver dubbelt så många.
Som vanligt en blandad dag. Så länge jag orkar hålla igång ett vettigt samtal, tycks Laura kunna följa med, och kommer med rediga kommentarer. Jag plockade fram en bok från hennes barndom, och vi hade ett riktigt normalt samtal, om barn och deras förmåga att sysselsätta sig själva. Men så fort jag inte orkar styra samtalet, kommer mor med osammanhängande inlägg.

Måste lära mig att lägga band på mig — Laura har återgått till att spotta ut maten — jag blir så besviken på mig själv när jag blir arg.

Jag försöker gå tillbaka i mina dagboksanteckningar för att kunna anmäla vår socialtjänst till Socialstyrelsen. Det är ingen upplyftande läsning.

Dessutom har jag en tioårsplan — eller möjligtvis hundraårsplan — vad beträffar städningen. Jag har förutsatt mig att göra en insats om dan. Slänga något och flytta något till dess rättmätiga plats.  

2 kommentarer:

  1. Klokt att BARA göra en insats om dan! Se till att det inte blir mer, hellre mindre.
    Kram från Mette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mette,
      För det mesta har jag inga som helst problem med att begränsa mig! Däremot tror jag alltid att jag ska hinna och orka mer än vad jag gör. Nå'n enstaka gång, blir jag så i gasen att jag gör för mycket - men det är sällan - och i dag gör jag ingenting.

      Radera