torsdag 4 april 2013

DET BEHÖVS INTE MYCKET

 för att få mig ur balans en dag som denna.
Eftersom tjejerna har problem med att hålla ordning, så vek jag ihop glidlakan och madrasskydd och la dem i en låda. Inte särskilt avancerat kan man tycka — men för avancerat för våra hemtjänstare. Så här såg det ut sedan de gått.


Samma tjejer som la henne för middagsvilan, kommer för att natta mor — de tittar inte ens i blöjan, om den behöver bytas. De har inte mer än lämnat oss, så känner jag på doften att ett byte är av nöden. (Men ett sjöblött golv lämnade de efter sig — hur bär de sig åt?) Nu har jag ringt efter dem, men det står skrivet i stjärnorna när de kommer  och jag kan få lägga mig.

Nu, en timme senare än jag tänkt mig, kan jag lägga mig. Allt viktigt jag tänkt göra i dag, får vara till en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar