tisdag 23 april 2013

14:19 FRUKOSTERADE VI,


men förhoppningsvis ska det inte bli fullt så sent i fortsättningen. För nu är det slut på nattvaket!
Talade med Elisabeth i går, och vi enades om att det är bättre (och från min synpunkt, viktigare) att jag överlever ett tag till, än att mor blir vänd (fast kommunen delar nog inte min uppfattning). Så redan i går kväll hade jag bestämt mig för att i dag, avblåsa de nattliga besöken. Sedan ville ödet att jag blev dålig i natt, så dålig att jag nästan inte kunde släppa in nattpatrullen. Vilket förstärkte det redan fattade beslutet.
Den allvetande och allsmäktiga sköterskan, som beordrat vändningen, kom inte i dag (vilket jag trodde hon skulle göra), så jag slapp tala med henne, framförde bara till tjänstarna att det skulle vara slut på de nattliga besöken nu. Dessutom bad jag dem meddela att ingen skulle komma hit på eftermiddagen för att hjälpa upp mor — i går hade nämligen inte budskapet gått fram. Jag bara undrar hur mycket tid och bensinpengar som gått åt till att köra hit, när vi redan gjort upp att de inte skulle komma.

4 kommentarer:

  1. Skulle tro att det även ur din mors synpunkt är bra att du överlever litet till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olgakatt,
      Jo, men vi är i minoritet - två mot hela socialtjänsten. För nog skulle det vara enklare att bara stoppa in mor på ett boende, där man slapp en besvärlig anhörig.

      Radera
  2. Jaghar nyss hittatdin blogg och håller på att läsa den från början. Jag hjälper till att sköta min svärmor ibland, och kan inte förstå hur du orkade sköta din mor ensam! Och hur du orkade vara så rolig det kanske din mamma lärde dig för ibland skrattar jag högt när jag läser vad hon sa till personalen. Det jag skrev igår kom bort så nu hoppas jag att det här kommer fram.

    SvaraRadera
  3. Anna-Lena,
    Oj, det låter nitiskt att läsa hela bloggen!
    Det gläder mig att ni är fler som delar på omvårdnaden av din svärmor - det underlättar att någon att luta sig emot, när man är i den situationen.
    Jag har gått i ide, och umgås sällan med datorn, nu för tiden - det är därför du fått vänta på svar.
    Margaretha

    SvaraRadera