lördag 23 mars 2013

"JAG KÄNNER MIG VISSEN"

sa Laura, när hon vaknade i morse. Hon föreföll inte sjuk på något sätt, men efter att ha dragit sig en halvtimme, sa hon att hon fortfarande kände sig dålig. Vi beslöt att hon skulle ligga kvar i sängen, sedan tjänstarna varit här och skött hennes morgontoalett.

Som så ofta förr, gör jag den reflektionen att tjejerna tycks vara mer för en sval hand på en febrig panna, än att bemöta en vuxen människa som den vuxna människa hon är, och att snygga till efter sig. De gillar att pyssla om och dalta.

När jag på eftermiddagen föreslår att Laura ska stiga upp, är hon med på det. Jag hinner inte ringa efter hjälp innan morgonens två tjänstare står utanför dörren. De ville titta till mor, och hade dessutom med sig en sköterska som skulle se till några sår. Nu var såren inte något att se till, så de hjälpte mor till stolen och for.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar