måndag 14 januari 2013

I MORSE DUKADE


jag upp med böcker och dator i salen, innan Laura vaknade, för att kunna sitta där medan tjänstarna jobbar. Det var två av de bättre tjejerna, så kanske var det inte nödvändigt. Fast så värst populärt var det nog inte.
Laura var trött i morse, men eftersom jag måste till apoteket under middagsvilan, kunde jag inte låta henne sova så länge att hon missade den.
Trots att vår apotekare är extremt långsam och noggrann — det ser ut som han njuter av att klistra etiketten på förpackningen, vika den och få den exakt på millimetern där han tänkt sig — så gick det ovanligt snabbt på apoteket i dag. Det betydde att jag hann springa genom konsum, och slita åt mig en del varor, innan jag gissade var vägen finns och slirade hem.

Har en längre tid funderat på om jag inte borde sy en schal åt mor, utan frans och i ett lätt-tvättat material. Än har hon inte lyckats slita bort fransarna, på de schalar vi har, men hon knyter och pillar, så det är kanske bara en tidsfråga innan de lossnar. Att snyta sig i hemvävda ylleschalar är inte heller något jag rekommenderar — de går visserligen att tvätta, men helst inte varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar