lördag 29 december 2012

VÅRA GÄSTER


uppskattar inte att behöva ropa efter toapapper när de sitter på toa. 
Jag försöker se till att det alltid finns toapapper i Lauras rum, det har hänt ett par gånger att jag missat det. Då tar hemtjänstarna helt sonika rullen från toaletter, vilket som sagt, inte är så kul att upptäcka när man sitter där. Eftersom alla tjänstarna ställer papperet på olika ställen, och de som kommer nästa gång inte ids leta efter rullen, så händer det rätt ofta att de norpar rullen som finns på toa, trots att papperet inte är slut. En gång hittade jag tre nästan fulla rullar där inne.
Nu har jag tejpat upp en lapp på spegeln, där jag ber dem att be mig om en ny rulle när den gamla är slut.

Jag kollar också att det finns tvål, tvättlappar och handdukar. Tandkrämen behöver jag ju inte oroa mig för att den ska ta slut i första taget, eftersom de som bekant, sällan borstar Lauras tänder — men tvål tror jag att någon äter. Eller skickar de kanske ned tvålen i toaletten, med tvättvattnet. Ett par dagar före jul, la jag in en ny tvål och i dag är den slut. renliga tror jag inte att de är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar