onsdag 5 december 2012

”JAG TYCKER INTE OM


 när man talar över huvudet på mig”, säger mor. Det är samma hemtjänstare som varit här varje gång hon säger så, och jag har insett att de inte talar om Laura, men de har privatsamtal, medan de hjälper mor. I dag var det inte måttligt så det glammades — och naturligtvis uppskattar inte Laura det, vem gillar att bli utesluten ur samtalet?
Det är länge sedan jag insåg att det inte hjälper att komma varken med synpunkter eller önskemål, det enda jag kan räkna ut som skulle hjälpa är att jag går in i salen medan de håller på — jag skulle säkert fungera som en våt filt.
Och på tal om filt, så har jag insett att jag kan vara tacksam om filtar och kläder ligger i en hög på en fåtölj, och inte på golvet. Lite synd bara när kläderna ligger hopknölade underst.
Det finns ett par tre stycken som faktiskt bäddar sängen, men varför i all världen täcket ska ligga i en hög bredvid sängen, är mer än jag förstår — och överkastet på avigan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar