söndag 28 oktober 2012

MOR SOV


ovanligt länge i morse, sen tog det ovanligt lång tid för hemtjänstare och sjuksköterska att bli färdiga. Det förrycker dagen, och måltiderna en aning. Det vill säga, jag tycker det, Laura reagerar inte, eftersom hon inte håller reda på tider.
Bortsett från att hon snyter sig i schalen eller filten — eller vad som råkar finnas till hands — och spottar ut en del mat, så är hon tämligen odement långa stunder. Hon märkte att jag blev arg när hon snöt sig i schalen, och lät som min gamla mor, när hon bad om ursäkt. Och jag blir besviken på mig själv som inte kan behärska mig.

När mor blivit lagd vid tretiden, tog jag en kort promenad. Birgitta kom gående precis när jag skulle gå tillbaka in. Jag öste mina problem över henne. Hon erbjöd sig att handla åt mig, så jag ringde henne i kväll för att tala om vad jag behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar