måndag 15 oktober 2012

DET HAR REGNAT


mest hela da'n. Var uppe och väckte tuppen i morse, kom se'n iväg strax före sju. Det var becksvart och vått, det gällde att följa de vita strecken på vägkanten. Inte förrän efter tre mil, lättade det — samtidigt som det ljusnade.
Och det regnar fortfarande, är sex grader varmt och riktigt skönt här på verandan, men jag har mycket att göra och borde göra det NU.

Efter ett stopp på banken var jag hemma vid elvatiden.
Lastade in däcken i bilen innan jag åt.
Just som jag satte mig att äta ringer biståndshandläggaren (snoffsig titel). Hon och enhetschefen ville komma omgående och planera vården. Eftersom Bettan var på väg, kunde jag säga att jag hade gäster. Jag förstår inte vad som ska planeras, men jag föreslog att vi skulle ta det senare i veckan per telefon — och så blir det.
Laura kom halvtre. Först verkade hon lite sammanbiten, men när vi kom in och vi fick krama om varandra var allt som vanligt.
Lagom till fikat behövde hon gå på toa — att resa  sig och flytta till toastolen gick hur bra som helst — men inte att komma därifrån. Larmade. Och det fick jag göra igen när hon skulle lägga sig — då ville hon inte ens försöka att resa sig själv. Men hon var jättetrött och sov innan jag kom tillbaka för att säga godnatt.
Och jag är också jättetrött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar