måndag 24 september 2012

"DET ÄR SÅ TREVLIGT


när du går omkring och stökar i köket", sa Laura i dag när jag var huslig. Det var gott att höra. Det betyder ju att hon är medveten om vad som sker runt henne. Ibland.
Såg i morse att hon skrivit utanpå en av sina nya böcker. Det var med blyerts, så jag suddade bort det, och sa' något om att det nog var snyggare att ta' bort det. "Nej, men har jag gjort det, det minns jag verkligen inte", sa' hon då. Och det är ju för väl att hon inte minns de förvirrade stunderna.
Hann plocka rent ett päronträd medan mor vilade middag.
Nu har vi päron över hela köket, och torkapparaten jobbar övertid.
För bara ett år se'n, hade nog Laura kommenterat att jag måste ha varit uppe på vinden för att hämta torkapparaten, och sagt något om att jag varit ute och plockat päron — men hon drar inte längre den sortens slutsatser. Hon bara accepterar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar