måndag 13 augusti 2012

SÅ GOTT DET ÄR


att ha Agnes här. Jag känner hur svältfödd jag är på normalt umgänge — tyvärr är jag lite för trött för att riktigt kunna tillgodogöra mig besöket till fullo. Fast det är väl ännu tristare att vara min gäst.
I dag beser hon diverse sevärdheter i trakten — så gärna jag skulle ha velat följa med, men jag orkar inte. Mor skulle uppskatta det, det vet jag och jag känner mig självisk som bara tänker på mig själv och stannar hemma. Nej, självisk är fel ord, jag är bara ledsen att jag inte kan ordna lite trevliga utflykter åt mor.  

Har ringt till hemtjänst och sagt att jag bara vill ha hit dem mellan14.30 och 16.30 på onsdag. Då hinner jag handla och gå till apoteket, och förhoppningsvis ägna mig åt något akut en stund, när jag kommer tillbaka hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar