söndag 22 juli 2012

DU MÅSTE TÄNKA PÅ DIG SJÄLV,


så att du inte bränner ut dig, säger kommunens folk (på alla nivåer). Det är ju det jag gör — det var därför jag kontaktade kommunen och bad om hjälp. För två veckor sen blev jag lovad en ledig eftermiddag i veckan, jag har fortfarande inte hört något mer om det, trots att jag frågar varje gång jag träffar någon hemtjänstare.
Jag vet inte om det finns för många kockar, eller om det beror på bristande kunskaper. I synnerhet tycks kunskaperna om de anhörigas situation vara enbart teoretisk.
Det brister definitivt när det kommer till nattningen — det var sagt att Laura skulle få hjälp med hygienen, och få salva på trycksåren. 
Somliga ger mor en tandborste, men i kväll stjälpte de henne bara i säng och försvann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar