lördag 28 juli 2012

ALLA TRE KATTERNA


har lagt sig hos Laura. Det gläder mig för hon var lite orolig. Oron kommer ofta smygande sen eftermiddag eller tidig kväll. Jag kan inte peka på något särskilt som utlöser det.
Det är tvära kast mellan olika sinnesstämningar, och det behövs inte mycket för att hon ska börja gråta. 
Mor låg redan när nattarna kom, så de tårarna slapp vi i kväll.
Nu hoppas jag på ännu en lugn natt.


Sitter häri regnet och minnas alla lyckliga somrar på Udden. Det åskade nyss, och jag minns hur vi satt på balkongen och njöt av skådespelet med blixtar över sjön. Då liksom nu njöt jag av ovädret, och hade ingen aning om att mamma inte gillade det. Kanske har rädslan tilltagit med åren. Hon säger att hon inte gillar åskväder, men det märks inte på henne.
Verandataket läcker, det är nytt och det bekymrar mig. 

1 kommentar:

  1. Jag hoppas också att du får en lugn natt.
    Tänker på dig.
    kram från Mette

    SvaraRadera