måndag 25 juni 2012

MÅNDAG


Toabesök klockan fem. Det gick bra även om Laura var för trött för att tala. Men hon ville att jag skulle sitta hos henne när vi kom tillbaka till sängen, och Munken gjorde oss sällskap en stund. 
Strax före sex verkade det som hon sov och jag gick tillbaka till sängen. Fick bara ligga några minuter innan jag hörde att hon var orolig. 
Satte mig hos henne, det började lugnt, på svenska, men trappades upp. Så småningom grät och skrek hon och var vansinnigt arg och rädd.
Det tog över en och en halvtimme innan allt var över, hon blev plötsligt närvarande, lät mig ordna kuddarna och vi enades om att sova en stund till. Så jag kunde återvända till min säng och satte på full värme på filten och somnade omgående, fast jag nog hörde att hon muttrade på andra sidan väggen.
Sov ända till halv tio. Laura sover fortfarande eftersom hon förutom en droppe cisordinol, fick en sobril.
Jag är fortfarande dödstrött och har ingen initiativförmåga. Jo, jag skulle vilja diska, men då hör jag inte om mor ropar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar