torsdag 14 juni 2012

JAG BEHÖVER ETT TROLLSPÖ


 Nu skulle jag verkligen behöva någon med ett trollspö.
Det har varit en djävulsk dag.
Två anfall på förmiddagen, det ena en halvtimme långt. Och dessutom en mycket dement dag. 
Ringde hemtjänst för att höra om jag kan få mamma vakt när jag själv ska till sjukhuset. Det går nog, men de skulle ringa tillbaka, vilket de inte gjorde innan jag blev tvungen att åka hemifrån för att Laura skulle till frissan.
Först apoteket, som gick ovanligt smidigt, 20 minuter.
Jag satt kvar hos frissan medan mamma klipptes, det var nog bra, hon muttrade hela tiden om att det blev för kort.
Sen drog vi iväg till konsum. Mor var upprörd över något och smågrät, men ville med in och handla. Upprepade hela tiden att hon inte kände någon.
Hem och fikade.
Sen blev det ett entimmes anfall, med andnöd och psykos. Någon lekte en lek som var otäck, någon ville döda henne.
Inte förrän halv åtta blev hon något så när harmonisk, och jag kunde göra fika. Nu läser hon Illustrerad Vetenskap, och jag försöker hålla mig vaken.
Jag klarar inte av många fler dagar som den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar