torsdag 28 juni 2012

I SOLNEDGÅNGEN


från sängen


Det blev en jobbig start på dagen. Laura vaknade 9:45, och gick direkt in i ett anfall med psykos. När Görel kom en timme senare, var det värsta över, men hon var inte riktigt närvarande. Jag åkte ändå, hade tur på apoteket, bara en kund före mig, men Elisabeth hade inte itererat sobrilen. Snabbhandlade och var hemma inom en timme. 
Laura hade hämtat sig, men jag såg på henne att hon inte var glad. Hon ville bara bli av med Görel, som håller på att prata ihjäl henne.
Är så trött att jag inte minns mycket av dagen. Ett par anfall, några bra stunder.
Disken står över högt och lågt i köket, nu på kvällen orkar jag bara inte ta' hand om den. Vågar förresten inte vara så långt ifrån henne.
Väntar fortfarande på att höra från kommunen, det här går inte längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar