fredag 8 juni 2012

EN LÅNG DAG


Vaknade relativt utsövd vid åtta. Diskade och for till byn för att handla. Apoteket hade inte öppnat så jag for hem, drack en gnutta te plockade ihop lite prylar och for till sjukhuset. 
Kom lagom till maten, mor satt i sängen och såg pigg ut. Efter en stund fick jag veta att hon skulle få gå hem. Hade inte trott något annat. Hon blev utskriven av en invandrare, som var lika vag, som de flesta unga läkare.
Ljuvligt vacker dag att fara på småvägar.
Fixade en sallad. Vi satt på verandan hela kvällen. Först när det nästan var läggdags, blev mor fundersam över vem som var hennes far. När jag talade om det, sa' hon att hon visste det, men hon ville ändå veta vem som var hennes far. Jag drog hela släkttavlan, men det dög inte. Hon var också besviken över att inte ha utträttat något i livet. Det verkar som hon håller på med sitt bokslut.
Nu ska jag bara fråga efter katterna och så sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar